Höjden av lycka

2007-09-20 @ 21:53:33 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Urch, är helt trött.. har inte sovit mycket de senaste nätterna eftersom jag har börjat klockan sju, men ändå envisats med att somna sensent om nätterna, så jag är rätt mör. Men shit, jag har kommit på att det är ganska kul att jobba, speciellt om man har såna gulliga arbetskamrater som jag har :) Nog för att mer än hälften av dem är gamla tantor, men jag känner liksom att jag passar in i det sällskapet ;-P Närå, men ibland är det skönt att prata om korsstygnsbroderier och söta barnbarn också.

Att bero på söta barnbarn, så kommer vi till det som jag tänkte på när jag skrev ovanstående titel. Jag har inga barnbarn, men jag har småsyskon -och världens sötaste sådana till på köpet :) Mimmi skulle ha föräldramöte ikväll, så jag var hemma med Ellinore och Tobias. Vi såg på film och myste i soffan, underbart! Höjden av lycka är när de bara kryper intill en och man kan känna andetagen i de där små kropparna. Alltså, nog för att jag blir arg på dem ibland - och de kan nog bli rätt sura på mig också - men jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. Sådan gränslös kärlek som barn kan ge finns inte i vuxenvärlden, och om man inte får lite av dedär uppskattningen ibland så vet jag inte hur man skulle klara sig :) Jag åkte hem till mamma härom kvällen för att fixa en grej,och fick världens bamsekram av oliver. Bara att se hans lilla ansikte lysa upp när han ser mig, gö att jag blir helt varm inombords, ojojoj.. Sen är det jobbigt att åka ifrån dem; man missar så mycket.. Men jag ska väl flytta hemifrån inom en ganska snar framtid så jag lär väl missa mycket ändå..

Äsch, nu måste jag gå och sova, känner hur mina ögonlock håller på att falla ihop.. Vore väl bra om jag började med min lilla uppgift til vikingakursen i morgon också, uöähh..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback