Haha, kan inte hålla mig härifrån

2008-09-15 @ 00:15:53 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Förlåt, men jag kunde inte riktigt låta bli :P I begynnelsen, när Elin först kom till Luleå, hade hon inget internet, så hon roade sog med att skriva ner sina tankar i små dokument som hon la på skrivbordet. Haha, nu satt jag och läste de precis efter att jag skrivit hur glad jag är här, och det var lite komiskt faktiskt, så jag måste nästan visa:


Vilken dag alltså! ca 23:30 18 augusti
Jag gick och lade mig klockan fem i morse efter en mycket trevligt filmkväll/natt med robin och jesper :) Alldeles för sent egentligen, men vad gör man inte när det är sista kvällen i stan ;P Ja, sedan vaknade jag klockan nio, alltså fyra timmar senare, med värsta mensvärken ever! Mhm, treevligt att försöka vara glad och förväntansfull samtidigt som man sitter ensam på ett plan med ONT i magen :/ Nåja, jag packade om lite i min överfulla resväska och fick sedan skjuts med pappa in till coop för att kramas lite med jessica och catrin :) Mormor och morfar kom förbi på väg hem från landet och sade hejdå :/ Lilla söta mormor, det är inte ofta man ser henne gråta :S Mamma slutade tolv så vi gick över till tuna park en sväng, sedan fick man skjuts in till stan :) Vandrade runt ett tag innan jag gick till fontänen för att möta Hannah. Följde med henne som moraliskt stöd, vad skönt att det fixade sig så du slipper hispa över det mer ;) Vi tog en fika på stan, vartefter jag fick skjuts hem, och sedan var det bye bye, ett litet sad moment :/ Men vi ses snart, det är ju inte som om jag försvunnit från jordens yta.. 
Bilen mot arlanda gick med mig och pappa i ungefär kvart över fyra, efter en närkamp med min knökfulla resväska, och bilfärden gick himla fort. Checka in gick också utan problem, trodde jag skulle få betala övervikt, men hon vägde inte ens väskan, hehe :) Lite krångligt genom säkerhetskontrollen eftersom jag var tvungen att packa upp datorn och men annars gick det ganska smidigt. Tog en hamburgare på max innan planet gick och försökte förstå vart jag var på väg egentligen, men jag vet inte riktigt hur bra jag lyckades :S Väl på planet upptäcker jag till min stora förtjusning att Bengt Magnusson sitter tre platser framför mig, haha, blev alldeles starstruck, jag glömde till och med att fråga om en autograf :P När jag klev av i Luleå kände jag mig alldeles lost faktiskt, och det blev ju inte bättre av regnet som öste ner utanför fönstret. Men.. jag tog mig ut med väskor och allt till taxikuren för att vänta på en taxi. Just när det började se mörkt ut, frågar en tjej vart jag ska nånstans. Det visar sig att vi ska till samma område, så jag kan dela taxi med henne. Vidare visar det sig att hennes jobba betalar taxin så jag slipper paya nånting! Snacka om flyt :)

Nu sitter jag i min lägenhet och tittar på sex and the city, tänkte packa upp lite kläder snart.. Det är mysigt här,
men konstigt och tomt, hmm.. Knasigt, hoppas det blir bra på onsdag..


kl 10:20 19 augusti
Vaknade för ungefär en halvtimme sedan och visste inte riktigt vart jag var, haha. När det gick upp för mig fick jag återigen en smärre chock, jag fattar fortfarande inte riktigt :P Nu är det te och knäckemacka som gäller, sen vandring
till affären för att få nåt lite mer exklusivt att stoppa i magen, haha. Teven åkte på nästan direkt, det känns lite ensamt och jag vågar inte riktigt tänka på morgondagen för då blir jag bara nipprig :S Well well, ska försöka komma ut i regnet nu :)

080819 kl 19:55
Första dagen i LUleå är avklarad och jag har lyckats: bli genomvåt på väg hem från affären, glömma nycklarna på i dörren på utsidan, nästan bränna fast maten (i gjutjärnspanna :S) och bli utled på mig själv.. men annars har det gått alldeles utmärkt tycker jag, haha. Jag både längtar till och bävar för morgondagen. Jag vill ju träffa människor såklart - klarar inte av mig själv längre :P - men tänk om det inte finns några trevliga, tänk om alla är konstiga eller jobbiga eller inte tycker om mig.. eller alla tre :S Äsch, jag ska inte tänka på det mer förrän imorgon. Idag har jag i alla fall fixat hemförsäkring, det var inte ansträngande alls, han ringde ju mig, haha. 50 kronor i månaden, kan det väl vara värt :P Har fått pappren från svensk adressändring idag också, så nu tänkte jag att jag skulle ta mig ut i världen och leta efter en sån där gul sak som man stoppar kuvert i. Jag tror att det har slutat regna också, så det blir nog mysigt :)

Jaa, see the difference? ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback