Seriöst!

2009-01-15 @ 00:44:19 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Satt precis och läste lite på aftonbladets hemsida (det var ju nån som påpekade idag att det måste man göra, så att man håller sig informerad :P), men jag blir mest irriterad. Aftonbladet ska ju ändå vara en ganska bra tidning med fokus på riktiga, relevanta nyheter, men nej! Minst fem rubriker i stil med "hur du får bort dubbelhakan" och "jobbigt att ställa sig på vågen? sju vikttips för dig som vill ha snabba resultat"..... Ursäkta, men är det konstigt att samhället är så utseendefixerat?? Jag vet, det kanske är ett uttjatat ämne, men jag blir lika förbannad varje gång, kan vi inte få vara ifred någonstans? Vart man än tittar finns det pikar och nedvärderande bilder och uttryck, tidningar, filmer, reklampelare, överallt!!! Det skapar så fruktansvärt mycket press, och det är ju inte bara vikt det handlar om...det är kläder, smink, utbildning, jobb, umgängeskrets, allt ska stämma annars är du ingenting i det stora hela. Det värsta är att så gott som alla faller för det, eller i alla fall minst en del av det, och det får oss bara att må dåligt. Vad hände med att vara sig själv och älska den personen helt och hållet. Det är klart att man ska göra sitt bästa i alla lägen och ta hand om sig själv, men vi ska inte behöva pressa oss tills vi blir tokiga för att uppnå någon annans status eller någon annans drömmar. Jag tror, och kommer alltid att tro, att det finns en plats för alla i världen, alla har ett syfte och alla behövs, vad skulle det annars vara för mening med allt?

Hmm, ja, det var väl en bråkdel av kvällens tankar.. Har nog mycket mer som flyger runt där uppe, men det är lite svårt att fånga nåt just nu så.. Såå, fysik på fredag, jag vet inte vad jag ska känna.. Klart att jag vill klara den, men ja, det är den där likgiltigheten som slagit till igen, vet inte vad det är med mig just nu, det går upp och ner som en berg och dalbana som aldrig stannar, jag får ju aldrig gå av och bara stå stilla en stund och se på, and It's driving me crazy! Nåja, kvällen var i alla fall one of a kind, var så skönt att bara prata prata prata, I just love you guys, ni är så bra! :D Upptäcker hela tiden mer och mer hur olika vi är, men vi är liksom lika nånstans ändå, det är det som gör oss så bra så bra så bra :D!!

Well, borde nog gå och sussa lite, tänkte ju faktiskt försöka plugga på riktigt i morgon :S Ska nog läsa lite i min bok först bara, den är så bra, vet inte riktigt varför jag fastnat för Per Anders Fogelström, men han skriver så bra, det känns verkligt :) Tror att jag ska prova på det här med att göra en liten lista också innan jag knyter mig, har sett andra göra det, å då måste man ju prova :P

Kvällens bakgrundsmusik: Coldplay (framför allt clocks, den har gått på repeat några gånger)

Kvällens film: The Holiday (oh, så bra, jag tröttnar aldrig!)

Kvällens sällskap: Maja och Linn (ugly fat friends, compadres, familj, allt)

Kvällens önskedröm: Resa (vill fara iväg, iväg i hippiebuss med alla jag älskar och bara vara)
 
Kvällens lektyr: Barn av sin stad av Per Anders Fogelström :)

Så, det gick ju rätt bra :) Ville bara avsluta med att säga att jag tycker om Emil <3 :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback