Om inte om fanns så flög korna!

2009-06-07 @ 23:40:19 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ett talesätt som min lågstadiefröken kläckte ur sig gansa ofta; jag har aldrig riktigt kommit underfund med hur det hänger ihop dock, nån som vet? Den fröken är för övrigt en av de bästa jag haft, så det så :)

Diskar just nu och försöker röja lite, ska väl dra mig hemåt torshälla fredag eller lördag skulle jag tro, ska bli skönt att komma hem, men det är fruktansvärt tråkigt att städa och packa :( Tänk om man kunde vara som Harry Potter, och bara vifta lite med trollstaven så vore lägenheten skinande ren, smidigt! :) Dock skulle man kanske inte känna sig lika nöjd med sig själv efteråt, då hade man ju inte arbetat lika hårt... Mmm, har i alla fall fått upp min papyrustavla från Egypten på väggen nu, kärleksgudarna Isis och Osiris hänger väldigt passande ovanför sängen ;P Har fortfarande luftsängen kvar sen Jäger var här också, så den agerar soffa/myshörna.

Det är lite tråkigt att alla har åkt hem nu, Maja for igår och Linn, Robert och Sandra satte sig på tåget idag. De flydde fältet så snabbt, vi fick ju knappt någon ledig tid i Lule tillsammans :( Fast förstår dem också, det är skönt att åka hem och vara ledig, slippa se universitetet varje dag... Våra planer på en femma har för övrigt lagts på is ett tag; den vi såg på i fredags var inte riktigt vi, dålig planlösning och jobbigt läge, så vi håller ögonen öppna under sommaren istället. Trist, men det måste kännas rätt..

Nåväl, har inte mycket mer att rapportera ikväll, förutom att den bästa musiken som spelas på min dator just nu är allt med stephen lynch, den mannen är smått genialisk!
Ska nog diska lite till, sen blir det en kopp te och mys framför teven eller datorn; eller en bra bok kanske? Hmm, tål att tänkas på...

Och här kommer dagens snapshots, från kaptensbalen, så fina vi var :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback