Onödigt självförvållade åkommor..

2009-06-04 @ 18:42:13 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag tänker på bland annat musarm (från datamusen alltså!) eller det nyaste påfundet; mobilarmbåge, som man tydligen ska få när man pratat för länge i mobiltelefonen. Även om jag inte råkat ut för det själv, kan jag nog förstå hur dessa problem kan uppstå och att det gör ont, men allvarligt talat, är det befogat att klaga över en mobilarmbåge?? Det finns ju ganska enkla förebyggande åtgärder, t. ex. INTE prata i mobilen så ofta, och om man nu behöver göra det så finns det ju någonting som heter handsfree!! Samma sak med musarm; det är väl bara att ta en paus någon gång ibland, jag tror inte att någon människa verkligen måste sitta framför datorn så länge utan vila som krävs för att orsaka detta. Allt hänger väl i slutändan ihop med det stressade, hetsiga, nutida samhället, så onödigt! Ta en paus folk, världen går inte under om du gör det, men du kanske går under om du låter bli...

En annan sak som jag har funderat över i några dagar nu: hur har folk i alla amerikanska teveserier råd att äta ute varje dag? Det spelar ingen roll vilken serie det rör sig om, i nittio procent av fallen samlas karaktärerna varje dag på ett fik eller en hamburgerbar och äter. Missförstå mig inte nu, jag förstår att det bara är teveserier, det är inte på riktigt, men det måste ju ändå finnas någonting i den amerikanska kulturen som stämmer överens med det här beteendet, annars skulle det väl inte upprepas i varje kanal?? Är det billigare att äta ute i USA? Eller är amerikaner helt enkelt rika och lata?
Mmmm, sånt kan man ju fundera på..

Ska nog kanske röra ihop någe litet att äta kanske..
Ciao folks!

P.S Jag har klippt bort lite fluff nu, och det är ganska skönt :P

P.P.S Maja har klagat på att jag inte har tillräckligt med bilder här så den här är till dig Maja ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback