Äääägg!!

2009-10-14 @ 09:10:45 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är så gott med kokt ägg på morgonen! Jag tror Emil och jag gör av med ett femtonpack ägg på mindre än en vecka, haha :P Men jag har läst att ägg är bra att äta så jag har inte dåligt samvete. Jag dricker faktiskt kaffe idag också, det brukar jag inte göra, men jag är uppe tidigare än vad jag brukar så jag kände att jag behövde det. Att bero på att vara uppe tidigare än vanligt, så är det inte så konstigt att jag var sjukt sötsugen igår, för jag vaknade klockan halv sju imorse och visste inte vart jag skulle ta vägen.

Jordens värsta mensvärk!

Jag kunde inte ligga ner, inte sitta upp, absolut inte stå upprätt, det var längesen jag hade sån intensiv värk, ush!! Nåväl, jag stapplade i alla fall iväg till toaletten, satte på vattenkokaren på vägen, tog en ipren, fyllde mina nya fina varmvattendjävul med hett vatten och stapplade tillbaka till sängen där jag satt en timme i smärtkramper innan det äntligen släppte. Fan för att vara kvinna en gång i månaden (annars är det rätt bra å va tjej)! Tack Maja, förresten, för varmvattenflaskan, den är riktigt effektiv :) Tyvärr har jag tappat bort laddaren till min digitalkamera så jag kan inte lägga upp nån bild på den, men nån gång när jag har rensat bland all skit här kanske :)

Jag tror att jag ska försöka fortsätta gå upp tidigare på morgonen, det är riktigt skönt att faktiskt känna sig vaken och alert innan klockan tio, det var längesen nu :P Aldrig nåt ont som inte har nåt gott med sig, eller vad brukar man säga :) Jag är ovanligt positiv idag, trots min något trista start på dagen, det är mysko.. Jag har redan orkat skjuta iväg en massa negativa tankar som försökt dyka upp i mitt huvud, och det är ovanligt att jag ens har makt att ta upp kampen, nej den här känslan ska jag nog försöka hålla kvar. Har hört så himla mycket om kbt-behandlingar och sån shajt på teve nu på sistone, det kan väl inte vara så svårt, ändra på sitt sätt att tänka. Det försöker vi med. Jag tror att kaffet börjar verka nu, för mina fingrar bara smattrar mot tangentbordet och jag vet inte riktigt vad jag skriver, kan inte tänka mig att det är väldigt sammanhängande, Kersti skulle nog få dåndimpen över min kassa interpunktion, hur lång är den här meningen nu, jag tror jag ska ta en paus, hämta mer kaffe möjligvis,, och kolla upp hur det står till med mitt kära facebookcafé.

Phu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback